FAQ (Ofte stillede spørgsmål)

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Arbejdstidsreglerne afspejler de forhold, der er særlige for de forskellige medarbejdergrupper. Der gælder forskellige principper for medarbejdere, der er ansat med ret til honorering af overarbejde og medarbejdere, der ikke er omfattet af reglerne. Medarbejdere med ledelsesansvar er ikke omfattet af arbejdsaftalerne.

For alle medarbejdere gælder, at arbejdstid skal registreres i mTime (som du får adgang til efter første arbejdsdag), og at chef/leder kan fastsætte retningslinjer, der skal sikre, at kontoret er bemandet i åbningstiden, og at der er en fikstid:

Mandag: 10:00 - 14:00
Tirsdag - fredag: 09:00 - 14:00

Evt. hjemmearbejde skal altid aftales med chef forud.

Du kan læse mere om Trafikstyrelsen som arbejdsplads her.

OBS. Når du har haft din første arbejdsdag, får du adgang til vores intranet, hvor du kan finde meget mere indhold til dig som medarbejder.

Der er flere forskellige blanketter, du skal udfylde både før og efter din første arbejdsdag. Hvilke blanketter, der er relevante, kan variere. Nogle sender vi til dig via e-Boks, mens andre kan hentes her på siden under afsnittet 'Processen'. Læs mere om blanketter der skal udfyldes her.

Hvis du har børn skal du udfylde et skema og sende det ind til os. Du kan læse mere om dokumenter og blanketter, der skal udfyldes under afsnittet 'Processen'.

Frokostordning og faciliteter varierer afhængigt af, hvilken kontorlokation du arbejder på. Læs mere om kantineforhold og øvrige faciliteter på din arbejdsplads' lokation her.

Vi har Falck Sundhedshjælp Basis, som omfatter alle vores medarbejdere. Det vil sige, det er gratis for dig og anonymt.

Falck Sundhedshjælp Basis indeholder: 

  • Sundhedsteam: Fri adgang til individuel sundhedsrådgivning ved sundhedseksperter.
  • Fysioterapi og Kiropraktik: Få hurtig behandling og rådgivning, når symptomer, sygdom eller skader opstår.
  • Psykologiske forløb: Behovsbestemt rådgivning af psykolog eller psykoterapeut i Falcks netværk ved både privat- og arbejdsrelaterede problemstillinger.
  • Akut psykologisk krisehjælp: 24/7 adgang til individuel akut psykologisk krisehjælp ved en psykolog.  
 OBS. Du kan læse endnu mere om Falck Sundhedshjælp, og hvordan det fungerer på vores intranet, som du får adgang til, når du har haft din første arbejdsdag.

Har du ikke fået svaret på alle dine spørgsmål?

Hvis du har nogle spørgsmål, inden du starter, er du velkommen til at skrive til din kontaktperson eller HR (hrpostkasse@trafikstyrelsen.dk).

Vi ser frem til at byde dig velkommen!