Vi har et afslappet kontormiljø med en uformel tone i hverdagen. Der er ingen særlige krav til påklædning – vigtigst er, at du føler dig godt tilpas i din arbejdsdag.
Arbejdstidsreglerne hos Trafikstyrelsen
Arbejdstidsreglerne afspejler de forhold, der er særlige for de forskellige medarbejdergrupper. Der gælder forskellige principper for medarbejdere, der er ansat med ret til honorering af overarbejde og medarbejdere, der ikke er omfattet af reglerne. Medarbejdere med ledelsesansvar er ikke omfattet af arbejdsaftalerne.
For alle medarbejdere gælder, at arbejdstid skal registreres i mTime (som du får adgang til efter første arbejdsdag), og at chef/leder kan fastsætte retningslinjer, der skal sikre, at kontoret er bemandet i åbningstiden, og at der er en fikstid:
Mandag: 10:00 - 14:00
Tirsdag - fredag: 09:00 - 14:00
Evt. hjemmearbejde skal altid aftales med chef forud.
Sociale arrangementer
Trafikstyrelsen lægger vægt på, at medarbejderne har et godt socialt fællesskab og trives sammen. Derfor arrangeres der løbende forskellige sociale aktiviteter i løbet af året. Et udpluk af disse er:
- Sommerfest
- Julefrokost
- Fredagsbarer
- Faglige gå-hjem-møder
Trafikstyrelsen har en aktiv personaleforening, som arrangerer forskellige sociale aktiviteter, og du kommer til at høre mere om foreningen på introkurset.
Vi er nørder – på den gode måde
Trafikstyrelsen er en videnstung arbejdsplads med dygtige og engagerede medarbejdere i mange fagligheder – fra læger og piloter til økonomer og mekanikere. Her arbejder vi tæt sammen, bruger hinandens styrker og har et stærkt fællesskab med plads til grin og forskellighed. Fælles for os er, at vi løser opgaver, der får samfundet til at fungere.
Fleksibilitet og balance
Vi vægter balance mellem arbejdsliv og fritid højt og tilbyder fleksible arbejdstider, orlov, nedsat tid, plustid og mulighed for hjemmearbejde. Hverdagen veksler ofte mellem kontor, feltarbejde og hjemmearbejdsplads – tilpasset opgaven og livet.