Til dig som skal arbejde på Danmarksvej 26, Skanderborg

Skanderborg - Minksekretariatet, 2. instans

Velkommen som ny medarbejder i Minksekretariatet, 2. instans, under Trafikstyrelsen.

Vi glæder os til at tage imod dig på din nye arbejdsplads på Danmarksvej 26, 8660 Skanderborg. Herunder finder du praktisk information om både sekretariatet og huset, vi sidder i.

Minksekretariatet, 2. instans, blev etableret den 1. februar 2022 og består af jurister, økonomer og administrative medarbejdere. Vores opgave er at bistå Overerstatnings- og taksationskommissionerne med forberedelse af klagesager inden for følgeerhverv, nedlukningserstatning og dvaleordningen.

Relevante bekendtgørelser

Hvis du gerne vil læse på relevant bekendtgørelser inden din første arbejdsdag kan du downloade pdf'en nedenfor med samtlige relevante bekendtgørelser.

Download: Bekendtgørelser samlet

Om bygningen

Vi holder til i to separate lokaler i bygningens underetage og på første sal.
Juristerne sidder i underetagen tæt på receptionen og hovedindgangen og økonomer og administrative medarbejdere sidder på første sal.

Bygningen huser også andre virksomheder, og fællesområderne benyttes af alle. På taget finder du en stor terrasse, som er til fri afbenyttelse året rundt.

Adgang og sikkerhed

Du får udleveret et adgangskort med personlig kode, som giver adgang til bygningen og fællesfaciliteterne. Personalets indgang i kælderen kan benyttes døgnet rundt. Når du går hjem, skal du altid benytte personaleindgangen i kælderen og checke ud med dit adgangskort.

Hovedindgangen er åben fra kl. 08.00 til kl. 16.00. Receptionen er bemandet:

  • Mandag til torsdag: kl. 08.00–16.00
  • Fredag: kl. 08.00–15.00

Der er hjertestarter findes ved receptionen og førstehjælpskasse er placeret i tekøkkenet.

Find rundt

Find vej til bygningen samt til cykel- og bil-parkering.

  Kort over kontorlokation i Skanderborg

På kortet kan du se indgangen og parkeringsmulighederne.

Find vej til bygningen

Der er gratis parkering rundt om bygningen, som kan benyttes af både medarbejdere og gæster.

Hvis du har en elbil, er der ni ladestandere, som kan benyttes mod betaling.

Der er flere cykelstativer placeret uden for bygningen, se på kortet hvor.

Der findes flere busstoppesteder i nærheden af kontoret på Danmarksvej 26. Alle ligger i gåafstand, cirka 10 minutters gang fra hovedindgangen.

Du kan også tage toget til Skanderborg Station, som ligger tæt på kontoret. Fra stationen kører der busser videre mod Danmarksvej og de nærliggende områder.

Faciliteterne i bygningen

Læs om de forskellige faciliteter der er i bygningen.

Kantinen tilbyder en frokostordning som består af er en buffet, hvor der hver dag er en varm ret og en grøn ret. Dertil er der forskellige salater/grøntsager. Der er desuden rugbrød/flutes med pålæg samt ost.

Hvis du ønsker at være en del af frokostordningen, som koster 660 kr. om måneden via løntræk, vil vi gerne høre fra dig hurtigst muligt på mail. Tilmelding sker ved at skrive til 2.instans@minksekretariatet.dk.

Desuden tilbyder kantinen takeaway som har følgende priser: 

  • Voksne: 60 kr. pr. kuvert (min. 2)
  • Børn: 30 kr. pr. kuvert
  • Fredagstapas: 60 kr. pr. kuvert (min. 2)

Bestil takeaway ved at skrive til kantine@admincom.dk senest kl. 07.00 samme dag.

I kælderen finder du et træningslokale med tilhørende omklædning. Lokalet kan benyttes frit hele døgnet af alle i bygningen.

Torsdags Tam-Tam

Hver torsdag fra kl. 14.15 til 14.45 mødes vi uformelt til kaffe eller te.

Kontormøder

Vi holder kontormøde en gang om måneden, typisk sidste onsdag kl. 9.00–10.00. Her starter vi med morgenmad og deler praktisk information.

Personaleforening

Du har mulighed for at blive medlem af personaleforeningen. Det koster 50 kr. pr. måned og betales via mobilpay. Foreningen står bl.a. for gaver ved mærkedage og sociale arrangementer.

Din første tid hos os

I løbet af den første tid skal du igennem følgende:

  1. Rundvisning i huset og fotografering
  2. Introduktion til Trafikstyrelsen og Minksekretariatet 2. instans
  3. Diverse oplæg fra jurister, administrative og økonomer
  4. Gennemgang af instrukser, skrivevejledning og praksis
  5. Hilse-på møde

Du skal desuden tage onlinekurser, som du finder på websitet Campus, og som du får adgang til efter din første arbejdsdag.

Har du ikke fået svaret på alle dine spørgsmål?

Hvis du har nogen spørgsmål inden du starter er du velkommen til at skrive til din kontaktperson eller Helle Rabøl (kontorfunktionær i Skanderborg) på mail: helr@minksekretariatet.dk.

Vi ser frem til at byde dig velkommen!